Yarden logo

Makkelijker, sneller en beter samenwerken met verzekeringsagenten

Yarden is één van Nederlands grootste uitvaartverzekeraars. Yarden werkt samen met honderden advieskantoren voor het geven van een onafhankelijk advies en ondersteuning omtrent uitvaartverzekeringen.

Door het administratief goed te verzorgen voor de adviseurs kunnen zij zich veel beter richten op de klant; wij hielpen hen daarbij.

” Door de technische en creatieve vaardigheden van Aer hebben we in korte tijd een uniek en innovatief platform kunnen neerzetten. Hierdoor lopen we ver voor op onze concurrenten in de markt. ”

Profielfoto Aris Beekekamp
Aris Beekekamp
Manager Indirecte Distributie
Yarden

Een duidelijk doel

Dé digitale verzekeraar voor het intermediair

De opdracht was simpel: wij willen de beste zijn op het gebied van digitale ondersteuning voor onze intermediaire partners.

Dit deden we door het ontsluiten van de verzekeringssytemen via een gebruiksvriendelijk portaal dat zowel via een desktop als via apps beschikbaar is gemaakt. Handelingen die via meerdere systemen moesten met veel papierwerk werden gereduceerd tot eenvoudige stappenprocessen waarmee de adviseur in enkele minuten een verzekeringsaanvraag of aanpassing kan doorvoeren.

Maar daar hield het niet op. Door de inzet van nieuwe technische mogelijkheden werd het mogelijk om klanten sneller en beter inzicht te geven in de kosten van een uitvaart en ontvangen zij een mooi uitgewerkt adviesrapport op maat voor hen financiële situatie.

Met de inzet van digitale betaalmogelijkheden en acceptatie wordt er veel tijd bespaart bij het advieskantoor, maar ook bij Yarden zelf.

Screenshots van YardenPro

Het proces

Een goed product ontwikkelen doe je samen met je doelgroep

Het begint allemaal met een goed idee; maar hoe je dit idee met elkaar uitwerkt bepaalt voor 99% het succes.

Ook voor dit project betekende dit vooral de eindgebruikers (advieskantoren) mee te nemen in wat zij nu echt belangrijk vinden. Hiervoor zijn brown paper sessies gehouden in het land en is er een kleine, maar enthousiaste gebruikersgroep opgesteld die gedurende het gehele ontwikkelproces meedacht.

Met behulp van UX research zijn er gebruikerstypen vastgesteld en verschillende prototypen getest. Door een zorgvuldige analyse van de resultaten zijn verbeteringen gevonden die nooit waren gevonden in ‘een ivoren toren’.

” De app zorgt ervoor dat de uitvaartwensen inspirerend en overzichtelijk doorgenomen kunnen worden met de klant. ”

Profielfoto Herbert de Groot
Herbert de Groot
Manager New Business
Yarden

De oplossing

YardenPro kan het allemaal

Met de YardenPro app en het portaal is het intermediair volledig ontzorgd en dit alles in een zo’n gebruikersvriendelijk mogelijk jasje. Kwaliteitsverbeteringen en kostenbesparingen hand-in-hand.

Altijd alle informatie bij de hand

Alle verzekeringgegevens van de klant zijn gemakkelijk op te vragen en eventueel direct aan te passen.

Aandacht voor de klant

De adviseur wordt zoveel mogelijk geholpen bij alle invoer zodat hij of zij zich kan concentreren op de klant.

Minder fouten

Waar mogelijk wordt alle invoer van de adviseur direct gecontroleerd. Dit zorgt voor minder fouten en dat dossiers veel sneller verwerkt kunnen worden.

Professioneel en compleet

Bij invoer direct inzicht in de kosten van een uitvaart en een passende verzekering. Helder voor de adviseur en de klant. Wijzigingen zijn al verwerkt nog voor de klant de deur uitloopt.

Screenshot van YardenPro login
Wil je ook graag met ons werken?

Meer case studies

Lees meer over onze projecten

KNZB case study

KNZB - Zo zetten we technologie in om de sport te verrijken

Lees meer
Levato case study

Levato - Een app bovenop een verouderd CRM systeem om het werken weer leuk te maken

Lees meer